Petr Pexa - pepe - osobní stránky

Tématický plán předmětu KIN/GRA (UAT2U, UGRA)

  1. Bitmapová a vektorová grafika - základní pojmy
  2. Digitální fotografie, bitmapová grafika
    • Digitální fotografie - základní pojmy (rozlišení, datová velikost, barevná hloubka)
    • Nastavení fotoaparátu, fotografické techniky
    • Přenos fotografií do PC, formáty souborů pro fotografie, komprese
    • Corel PhotoPaint (Gimp) - úprava fotografií - převzorkování, úprava jasu, kontrastu a intenzity
    • Úprava fotografií - oříznutí, druhy výřezů, nástroje Laso a Magnetická hůlka, přenos objektů mezi obrázky, koláž
    • Úprava fotografií - rovnováha barev, režim barev, zaostření, 2D, 3D a speciální efekty
    • Úprava fotografií - vrstvy, nástroje malba a klonování, export do JPG, TIFF
  3. Vektorová grafika
    • Počítačová grafika, vytváření grafických útvarů, vrstvení
    • Corel Draw (Inkscape) - kreslící nástroje, úpravy objektu, stín, přechod, výplň, obrys
    • Řazení a seskupení objektů, 3D efekty, perspektiva, text na křivce
    • Práce s textem, obálka, perspektiva, osvětlení, rovinná a prostorová úprava
    • Import bitmapových objektů, export vektorové grafiky do bitmapové

Požadavky na zápočet

1. zápočtový projekt: sada cca 10 ks upravených fotografií v programu pro práci s bitmapovou grafikou, jedna fotografie retušovaná funkcí Klonování.

2. zápočtový projekt: sada 10 ks vizitek na stránce formátu A4 vytvořená v programu pro práci s vektorovou grafikou (3 různé grafické návrhy).


    :: Výukové materiály sipka
    :: Základy grafiky - výukový kurz sipka
    :: Výukové materiály na moodle.pf.jcu.cz sipka
    :: Užitečný software pro grafiku a multimédia - V:\Pexa\Výuka GRA, TVZ\Software sipka
    :: Zpět na seznam Tématických plánů sipka

:: Zpět na začátek stránky Nahoru